• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 22 مرداد 1401
کد مطلب : 168302
+
-

شهید همدانی را  دوباره شهید کردند

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: عجیب است که این اتفاقات در عاشورا‌ها تکرار می‌شود، عاشورا‌ها همواره تعیین موقعیت می‌کنند و همه افراد موقعیت‌شان را نسبت به امام و رهبر جامعه مشخص می‌کنند که در جبهه یزید هستند و یا نه در سپاه حضرت امام‌حسین(ع) هستند.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی با اشاره به مشاهده نصب تمثال‌های سردار حسین همدانی در فضا و محیط شهر تهران پس از جسارت اخیر به ایشان افزود: در پی اهانت اخیر یکی از سردمداران فتنه۸۸ به ساحت شریف این شهید، این چهره انقلابی دوباره شهید شد به‌گونه‌ای که برای این شهید طلوع جدیدی رقم خورده است.
وی با تأکید بر اینکه نام و یاد شهید همدانی به ملت ایران قوت و قدرت می‌دهد، افزود: در ماجرای اخیر شاهد مصداق خیر شدن دشمنی دشمن برای شهید همدانی بودیم و عناصر ضدانقلاب که ضرباتی را به انقلاب ازجمله در فتنه سال۸۸ زدند، دوباره می‌خواستند شهید همدانی را ترور کنند. اما با هوشمندی مردم نتیجه‌ای نگرفتند.
سلامی افزود: آنها می‌خواهند شهدا را ترور کنند، اما نتیجه معکوس می‌گیرند و با این اقدامات خود عزت و عظمت شهید را مجددا به اوج می‌رسانند.
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد:در دوران دفاع‌مقدس شهید همدانی جوانمردانه، فداکارانه و مومنانه جهاد کرد و هیچ‌گاه شمشیر جهاد از دست او خارج نشد و لباس جهاد هیچ‌گاه از قامت او بیرون نیامد و این تنها به دفاع‌مقدس هم ختم نشد. سرنوشت این بود که سردار همدانی بماند و منشأ خدمات بزرگ‌تر در صحنه‌ها و در متن حوادث بزرگ در مسیر انقلاب و حرکت ملت ایران شود.
وی افزود: این افراد در عاشورای سال۸۸ منشأ اهانت، جسارت و هتاکی به ساحت مقدس حضرت امام حسین علیه السلام شدند و از آن جریان حمایت کردند و مردم عاشورایی ایران در ۹دی‌ماه همان سال، آن پاسخ حماسی و یوم‌اللهی را به آنان دادند و امروز هم دوباره در عاشورای۱۴۰۱ همان ماجرا تکرار شد و مقابل ولایت قرار گرفتند و به شهدا حمله کردند.
سرلشکر سلامی تأکید کرد: همانگونه که در همین چند روز گذشته شاهد بودیم به فضل الهی دوباره این افراد توسط مردم دفع می‌شوند، اینها قدرت ماندن در حافظه تاریخی مردم را ندارند.
همسر شهید همدانی نیز در این دیدار گفت: در اتفاق اخیر به فرزندانم توصیه به سکوت کردم تا مردم جواب او را بدهند. فرد هتاک عددی نیست که ما بخواهیم پاسخ او را بدهیم.
وی افزود: شهید همدانی در فتنه۸۸ بسیار غصه خورد و همواره نگران آسیب رسیدن به افراد بی‌گناه بود تا آسیب و اذیتی به آنان وارد نشود.

این خبر را به اشتراک بگذارید